Hekle tøfler

For en stund siden prøvde eg meg på en helt vanlig heklesokk, men

eg likte ikke mønsteret etterhvert som eg kom ett stykke på den. Og likte ikke

helt hvordan den satt på foten heller. Så den ble rakket opp og eg begynte og

leite etter en ny hekle sokk eg kunne prøve. Og fant ett par på garnstudio som eg likte.

Det ene er dette Heklede tøfler

Men igjen så blir det ikke sånn det skal - hovedgrunnen til det er jo at eg ikke bruker riktig garn.

Men sånn er eg - leiter heller i garnlageret og håper eg har noe eg kan bruke enn og kjøpe nytt.

Så med litt "juks" så ble det til slutt en tøffel.

Forskjellen på mine i forhold til oppskriften er at etter eg heklet en kant med fm

rundt opningen til foten så fortsatte eg med staver i 3 runder.

De her har eg bodd i siden de ble ferdig i helgen.

Må lage meg flere tenker eg, av ett eller annet salg  -

de må jo vaskes og da må eg ha noe annet til og varme tærne på i mens.

Kanskje de her.

Eg brukte det nye garnet Jade som eg blogget om for litt siden.

Herligt mykt garn syns eg, godt og hekle med.

Brukte 80g på de her så har igjen 70g, kanksje eg kan strikke meg en lue. ;)

Én kommentar

Greta

20.sep.2011 kl.13:02

Man tager hva man haver og så gjør man om litt og vips så har du fått deg flotte tøfler du ikkje kan vere uten. Det er ikkje verst syns eg. Fine var dei også.

Skriv en ny kommentar

Vellkommen til pia81 sin hobbyblogg

Vellkommen til pia81 sin hobbyblogg

30, Sveio

Eg er en dame på hele 30år, og bor litt nord for Haugesund. Ei bygdekjerring vil vel noen si eg er, men det er jo heilt greit. Er husmor og koser meg med det enn så lenge. Sommeren 2011 fikk eg for meg og ta opp hekling igjen - manga menge år siden sist. Men må strikke litt og så klart. Mye som trengs til små som går i barnehage og skole. Godt med en mor som kan produsere det dei trenger da. :D I bloggen kommer det mest om håndarbeidet mitt men plutselig dukker det opp noe om hverdagen og mine søte små. ;)